Научниците откриле траги од падот на голем астероид во Лаос пред 780 илјади години

Геолозите откриле во Лаос голема аномалија со гравитацијата што сугерира на постоење на џиновски кратер од 20 километри формиран пред 780.000 години како резултат на пад на астероид, пренесоа медиумите.

„Кратерот и ефектите од падот на голем астероид останаа скриени од нас скоро еден век“, напишале авторите на студијата. „Откривме истовремено 4 докази дека трагите од настанот се скриени под лава во јужниот дел на Лаос“.

Обвивката и површината на Земјата, за разлика од оние на Месечината, Марс, Меркур и други планети во Сончевиот систем, постојано се обновуваат поради движењето на карпите помеѓу кората и внатрешните слоеви на литосферата, како и ерозијата. Затоа, речиси и да нема знаци на паѓање на нашата планета, дури и на големи астероиди што можат да го уништат животот. Ова ги спречува научниците да разберат како нивниот пад може да влијае врз појавата и еволуцијата на животот и да ги знаат карактеристиките на овие падови. Поради оваа причина, откривањето на нови кратери е голем настан за геолозите. Пред четири години, најголемиот досега кратер во историјата на нашата планета, со дијаметар 400 км, беше откриен во Австралија.

Откритието предизвика многу полемики, затоа што пред 300 милиони години, кога требало да падне „гостинот од вселената“, немаше изумрен вид на Земјата.
Неколку години, Бред Сингер и неговите колеги од универзитетот Висконсин-Медисон се обидуваат да разоткријат слична мистерија поврзана со наводниот пад на голем астероид на Земјата. Научниците не ископале и не пронашле кратери на геолошките карти, но ја анализирале гравитационата аномалија во Азија. Формирањето на кратер и неговото полнење со вулкански карпи треба да предизвика посебна деформација во гравитационото поле на Земјата. Поради оваа деформација, добиената вдлабнатина треба да биде различна од околните карпи.

Врз основа на оваа хипотеза, истражувачите барале слични аномалии и го проучувале хемискиот и минералошкиот состав на карпите. Студијата сугерираше дека има кратер исполнет со лава и фрагменти од седиментни карпи со дијаметар од околу 20 километри во јужниот дел на Лаос.